Sega Genesis układu napędowego

Sega Genesis jest pamiętany jako pierwszy 16 -bitowej konsoli do gier . Główny procesor używany przez Genesis był dwukrotnie szybszy od procesora głównego konkurenta, jego Super Nintendo , był32-bitowy procesor w sercu pomimo tylko uruchomiony 16-bitowy kod . Główny procesor

Głównym Central Processing Unit (CPU ) z Sega Genesis był32-bitowy Motorola 68000 ( działa w trybie 16-bitowym ) , który taktowany zegarem 7.67MHz . 68000 było zdolne do integracji z 16 MB pamięci ROM ( Read Only Memory ) , ale została ograniczona do 4 MB dla gier naboje . Miał również 64 KB adresowalnych ( użytkowa ) pamięci RAM ( Random Access Memory ) .
Koprocesora

Sega Genesis wykorzystał ZILOG Z80 jako koprocesor i kontroler dźwięku , a także niektóre z wstecznej kompatybilności z 8 -bitowym Master System Sega (procesor Z80 był głównym systemu Master) . Z80 był taktowany zegarem 3.58MHz , i każdy miał 8 KB pamięci RAM i pracy dostępnych dla niej dźwięku , choć może to również dostęp 32 68000 w 64 KB pamięci RAM dla bankowości dźwięku.

Dźwięk Procesory

główny procesor dźwięku byłaYamaha YM2612 , natomiastwtórny byłTexas Instruments SN76489 PSG ( programowalny generator dźwięku ) , który został wbudowany w procesor wideo reklamowej ( VDP ) . Oba procesory dźwiękowe były kontrolowane przez koprocesor Zilog Z80 . YM2612 miał 6 kanałów FM z czterech operatorów , każdy oscylator niskich częstotliwości i stereo panoramowanie . Zabrakło przy tej samej prędkości jak Motorola 68000 .SN76489 miał PSG czterech kanałów, programowalne tłumienie hałasu i dźwięków , trzy kanały fal kwadratowych i jeden kanał białym generacji hałasu . SN76489 pracował również z Z80 , aby zapewnić wsteczną kompatybilność z systemem nadrzędnym .
Wideo CPU

VDP w Genesis byłTexas Instruments TMS9918 . Miał całkowitą paletę 512 kolorów z trzech bitów na kolor kanału , lecz może tylko zawierać do 64 kolorów na ekranie w dowolnym danym czasie. To może wyświetlić do trzech środowisk na raz i do 80 duszków . Maksymalna rozdzielczość ekranu to 320 na 480 dla PAL ( Phase Alternate Line) i 256 na 480 dla NTSC ( National Television System Committee ) . Maksymalna rozdzielczość w trybie Master System był 256 przez 192 .Rodzaju VDP był w stanie trybie Master System VDP za 4 , aby zakończyć wsteczną kompatybilność . VDP miał 64 KB pamięci wideo RAM , 64 KB pamięci RAM , w kolorze i 40 KB pamięci RAM przewijania pionowego . Imperium

Dodaj komentarz