Gry dla nauczania umiejętności przywódczych

Czy przywództwowrodzony talent ? Z drugiej strony , jest to możliwe , aby nauczyć się byćliderem ? Większość zgadza się, że teoretycy przywództwo przywództwo jestkombinacja tych dwóch . Jim i Barry Posner Kouzes , autorzy „The Leadership Challenge ” , że istnieje pięć głównych praktyk skutecznych liderów : Modelowanie, inspirująca wizja , proces wymagający, umożliwiając i zachęcając innych. Każda z tych praktyk obejmuje różnorodne umiejętności , że przywódcy mogą uczyć się i ćwiczyć . Jednym z najbardziej skutecznych sposobów , aby dowiedzieć się umiejętności przywódczych jest poprzez gry empirycznych , które wymagają stosowania tych umiejętności w bezpiecznym środowisku . Gry uczyć Modeling

skutecznego przywódcy muszą przykładem idealnych cech i umiejętności, które powinien posiadać członkowie zespołu . Chociaż integralność rozwija się w życiu człowieka , wiele gier może pomócliderem rozwijać tę cechę i zwracać uwagę na rozbieżności pomiędzy jego słowami i czynami .

Jakąkolwiek grę , która umożliwia oszukiwanie lub wbudowany nierówności jestdziałalność na dyskusja o uczciwości . Jednym z przykładów jest nierówność . Materiały wymagane jest kilka zestawów nożyczkami – jednej na każdych 10 graczy – i papieru . Celem jest dla każdej osoby , aby zebrać jak najwięcej kawałki papieru , jak to możliwe ; Osoba z największą liczbą sztuk na końcu wygrywa .

Przed rozpoczęciem gry ,prowadzący rysuje linie na każdym papierze , dzieląc go na sześć równych części . Powinien też wyciąć kilka kawałków , aby rozpocząć grę . Aby rozpocząć ,moderator daje każdemu graczowi taką samą liczbę kawałków papieru jakogracz ma sylab w jej nazwiska. Gracze muszą w kolejce i czekać na kolei do korzystania z nożyczek . Każdy gracz może wyciąć i wziąć jedną kartkę papieru na raz ; musi następnie przejść do tyłu linii i czekać na jej następnej tury . Jednakże, jeśliprzed jej odtwarzacz ma mniej kawałki papieru niż ona , ona może wyciąć przed nim. Gracze , którzy zaczynają z większą liczbą sztuk może stale wyciąć z przodu linii . Jedynym sposobem, aby wygrać to mieć multi- sylabiczny nazwisko, lub dla kilku graczy , aby połączyć swoje dokumenty i dać je do jednego gracza . Debrief tę grę z dyskusji na temat nierówności , egoizmu i wyborówlider powinien zrobić.

Gry inspirować Vision

skuteczny lider powinien mieć wizję przyszłość i być w stanie komunikować się tej wizji do jej zespołu . Gry , które rozwijają te umiejętności za sobą rozwój wizji i tych, które uczą umiejętności komunikacyjne .

Gra, która zachęca wizjonerskie myślenie jest logiczne Vision . Podzielić graczy do drużyn . Daj każdemu zespołowi wszystkie kawałki tej samej 300 – kawałek układanki . Koordynator informuje graczy, że mają pięć minut, aby zakończyć puzzle . Jednak żadna z drużyn nie może wyświetlić okno puzzle , więc każdy nie wie, cozakończone puzzle powinien wyglądać. Po pięciu minutach zmaga się z puzzli ,moderator prosi graczy , jeśli potrzebują pomocy . Gracze zazwyczaj odpowiadają, że chcą oni pole puzzle ze zdjęciami . Koordynator następnie zachęca graczy do opracowania wizji , cologiczna powinna wyglądać. Po kilku minutach grania , może dać im pola układanki i pozwolić im pracować przez kilka minut. Nawet jeśli żadna z drużyn przegrywa zagadkę , można korzystać z tej gry , aby omówić różnice między działa bez planu , opracowanie planu od podstaw i odbieranie wizji z których do pracy . Przedyskutowania wyzwań, którestoi lider w opracowywaniu i przekazywaniu wizji .

Gry uczyć Trudne proces

Liderzy , którzy rzucają wyzwanie zwykły proces , jak rzeczy są wykonywane potrzebę bycia strategiczne myślicieli . Muszą spojrzeć na wielki obraz problemu i myślę o kreatywnych sposobów rozwiązania go . Jedna gra, która jest szczególnie przydatna dla tej umiejętności jest Frenzy . Dzielą graczy na cztery zespoły i dać każdemu zespołowi hula-hoop . Umieść hula- obręcze na ziemi na czterech rogach kwadratu , i umieścić piąty hula-hoop w centrum placu . Wypełnij piątą hula-hoop z małych , delikatnych kulek . Powiedz zawodnikom , że pierwszy zespół , aby wszystkie kulki wewnątrz własnej hula-hoop wygra grę . Gracze mogą ukraść kule z wzajemnych obręcze , a nie zespół może strzec swoją obręcz . Każdy gracz może ukraść jedną piłkę na raz . Żaden gracz nie może rzucać piłki . Pokilku minutach , gracze będą sobie sprawę, że to niemożliwe , aby wygrać , po prostu przesuwając kulki . Istnieją dwa sposoby , aby wygrać: trzy zespoły muszą uzgodnić, aby czwarty zespół wygrać , lub wszystkie zespoły muszą stosu swoje obręcze razem i umieścić wszystkie kulki w środku wszystkie obręcze . Śledź tę grę z dyskusji na temat problemów i widząc redefiniuje mało prawdopodobne rozwiązania .
Zbiory Gry uczyć Włączanie i zachęcanie innych

Włączanie i zachęcając zespół jest jednym z najbardziej lidera istotne cechy . Przywódcy muszą zobaczyć i publicznie uznać umiejętności swoich członków zespołu . Ta umiejętność jestłatwa do rozwoju ; wiele opinii i odprawa gry uczą graczy zauważyć zdolności i umiejętności innych graczy .

gry Freeze grał podczas innych działań , najczęściej podczas rozwiązywania problemów inicjatywę . Aby odtworzyć, ustawić problem , że grupa musi rozwiązać . Powiedz grupie , że w każdym czasie w trakcie działalności , jeśli gracz widzi innego gracza robi coś pomocny dla grupy , nie może powiedzieć , ” zamrożenie „. Następnie wszyscy gracze zamarznąć , agracz, który nazywa się „zamrożenia” wskazuje na pomocne działanie zauważył. Na przykład , jest to powszechne w trakcie rozwiązywania problemów inicjatywę dla niektórych graczy , aby się zniechęcać i chcą zrezygnować i uzyskać podpowiedź od moderatora . Jeśli kilku graczy były coraz zniechęcony i jeden gracz zachęcać zespół i wyraził kreatywne sposoby , aby rozwiązać problem , inny gracz może wywołać ” zamrożenie „, aby rozpoznać i podziękować gracza, który zachęcał do zespołu . Ta gra wymaga od graczy ćwiczyć oglądanie innych graczy na możliwości rozpoznawania pozytywnych działań i osiągnięć . Imperium

Dodaj komentarz