Historia Pierwszych 3D Gry wideo

Najwcześniejsze gry wideo zostały opracowane pod koniec lat 40. , a potem w ciągu lat 50-tych , a zawarte bardzo podstawowe gry takie jak ” Tennis for Two ” i ” Tic Tac Toe „. W latach 60. , ” Spacewar ! ” został opracowany , który był jednym z pierwszych gier wideo , które mają być dystrybuowane . Zaawansowana technologia szybko w ciągu następnej dekady , jak lata 70. to wzrost konsol Arcade i pierwszej generacji gier wideo. Ta dekada to także pierwsze przypadki , co stanie się w grach wideo 3D . 1974 i początków 3D

w 1974 roku , ” Maze War ” i ” Spasim ” (krótka Space Simulation ) zarówno rozpoczęła wczesne eksperymenty do gier 3D . W ” Spasim ” Ci przeleciał między sieciami kosmicznych i zobaczył innych graczy latają również. ” Labirynt wojny ” ustawić priorytet dla wszystkich najpierw strzelanek , które następują. W ” Maze War ” można przesuwać do przodu , do tyłu , w lewo i prawo i strzelać . Jak w większości późniejszych gier strzeleckich , to zdobyte punkty zabijając wroga i stracił punkty są zabijane .
W 1980

80s zobaczył powstanie pseudo-3D grafika gdzie programiści gry będzie używać zarówno fizyczne projekcje graficzne dać iluzję 3D lub korzystać z podstawowych środowisk gier 3D , ograniczone do płaszczyzny 2D . Pseudo -3D jest również znany jako ” dwóch ipół wymiaru. ‚ Pierwszy komputer w domu 3D gra została wydana w 1981 roku o nazwie ” potwór 3D Maze „.

3D Wyścigi Gry

W latach 80. , gry wyścigowe zaczęły używać widok kamery tylna tylne położenie . Podczas gdy inne technologie 3D szybko posuwać się naprzód , w grach wyścigowych ten system przetrwał długo po późnych lat 90. przełączyć się prawdziwym 3D jako preferowany widzenia dla gatunku. Pierwszy przykład to był Namco w ” Pole Position „.
Zbiory 1990 i strzelców pierwszej osoby

First Person Shooters stale przebudowy możliwości technologii 3D . ” Wolfenstein 3D ” był jedną z pierwszych gier wideo do funkcji mapowania tekstur , gdzie tekstury graficzne są owinięte wokół obiektów 3D . W połowie lat 90-tych , 3dfx Interactive wprowadziła tanie karty 3D akcelerator graficzny . Gry takie jak ” Quake „, i kolejne gry wykorzystujące ” Quake ” silnika , były pierwszy skorzystać z tej nowej łatwo dostępnej technologii.
piątej generacji konsole do gier

Pod koniec lat 90-tych ,piąta generacja oznaczona punktem zwrotnym w kierunku gier na prawdziwe 3D. Wraz z pojawieniem się gier takich jak ” Super Mario 64 ” i ” Sonic Adventure ” wszystkie gry wideo były szykuje 3D w kierunku rynku , że tylko pierwsza osoba strzelanek i gier jazdy próbowało wcześniej. Zmiana ta spotkała się z osiągnięć nauki i techniki , w szczególności przełączanie z kasety na płytę na rynku konsoli do domu. Pozwoliło to na znacznie większych serwerach w pełni 3D, które nadal istnieją dekadę później . Imperium

Dodaj komentarz