Axis & Allies Zasady gry planszowe

Axis & Allies togra planszowa światowej dominacji ustawić podczas II wojny światowej . Natomiast bardziej złożone niż ryzyko , że kręci się wokół tego samego podstawowego celu – zbudować armię i przejąć kontrolę nad coraz więcej obszarów na mapie , aż twój przeciwnik ma dokąd uciec . Gracze

Aż pięć może grać Axis & Allies . Każdy wybiera jedną z największych potęg epoki -Stany Zjednoczone,Wielka Brytania , Niemcy, Japonia iZSRR . Pierwsze trzy są alianci ,dwa ostatnieOś . Gracz wybiera więcej niż jednym kraju , jeśli mniej niż pięć grają .
Zbiory Armie

armie składające się z marynarki , powietrza i ziemi . Siły lądowe składają się z jednostek piechoty , które są łatwe do dodania , ale mają najmniejszą moc ; Uzbrojenie przeciwlotnicze , które mogą atakować tylko latających wrogów ; i dywizje pancerne , które są potężne , ale drogie . Jednostki marynarki wojennej m.in. pancerniki , potężne , ale bardzo kosztowne ; okręty podwodne , przydatne tylko do ataków sneak ; lotniskowce , najbardziej przydatne do przenoszenia myśliwców ; i statki transportowe , które poruszają żołnierzy . Ataki powietrzne mogą być wykonywane przez bojowników i zamachowców . Strażacy są słabsze ofensywnie , ale lepiej w defensywie , podczas gdy bombowce są znacznie mocniejsze w ataku , ale mało obrony . Mogą one zniszczyć wroga przemysłu , ale nie może wytrzymać ataki . Wszystkie jednostki są wprowadzane w oparciu o Narodowy Reference Chart zapakowany z grą. Imperium prowadzenia wojny

rolki dwie kości do walk . Wynik ma wpływ ofensywnej rankingu napastnika i defensywnego ratingu obrońca . Wyższe oceniane obrońcy np. piechoty mają lepsze kursy przed atakiem , niż te o niskim ratingu , takie jak bombowce . Odwrotnie , wyższe oceniane napastnicy takie jak pancerniki mają większe szanse niż te na niższym ratingu , takie jak myśliwce . Napastnicy rzucić kością , aby rozpocząć . Numer oznacza możliwość udanych ataków , w zależności od zaangażowanych jednostki ofensywnej . Numer musi być taki sam lub niższy niż od atakującego , by odnieść sukces . Na przykład ,pancernik ma ocenę 4 ataku , a jeśliatakujący wyrzuci4 lub mniej ,atak się powiedzie . Obrońca następująco , chcąc bronić przez walcowanie liczbę równą lub wyższą niż jego ocenie obrony . Jeśli jego piechota jest atakowany , to jedyny sposób , aby go zapisać to rzuć 1, rating piechoty obrony .
Winning

alianci wygrać , oni musi zdobyć stolice Niemiec i Japonii . Uprawnienia Axis musi zdobyć dwa z trzech kapitałów należących do Aliantów . Przechwytywanie stolice wymaga pokonania wszystkich wojsk ich obronie . Imperium

Dodaj komentarz